maanantai 1. joulukuuta 2014

Miten mulla menee

Hikinen, mutta onnellinen - 7 uutta treeniä purkissa


Välillä tulee aina kysymyksiä että mites treeni kulkee mulla itsellä. Syyskuun puolivälissä koin erittäin outoa motivaatiopulaa sen jälkeen kun olin pitänyt pisimmän treenitauon HIT:istä neljään vuoteen. Minä, jolle treenaamisesta oli tullut sama asia kuin hampaiden pesu - juttu joka kuuluu arkirutiineihin eikä ilman sitä voi olla. Tämä oli ensimmäinen kerta kun tajusin oikeasti säännöllisyyden merkityksen. Sitähän kuulee jatkuvasti, että treenamisesta pitäisi tulla tapa, mutta tuossa vaiheessa vasta itse tajusin miten se tapa auttaa treenaamaan. Siksi kaikki laihdutusoppaat ja -artikkelit paasaavat miten on parempi treenata vähemmän aikaa useamman kerran viikossa kuin kerran pari pitkän jakson. Kyllä minä sen tiesin, mutta en jotenkin uskonut että motivaatio/jaksamispula voisi ikinä enää kohdata itseäni kun olin treenannut kuitenkin niin kauan ja rakastanut tätä tyyliä. Ei se tarvitse näköjään kuin (pidemmän) tauon.

Tämän takia homma ei oikein toimi jos treenaa vain 2-3 krt viikossa. Siihen jää 4-5 muuta päivää, jolloin treeni ei ole tapa. Tämän omakohtaisen kokemuksen jälkeen en voi painottaa tarpeeksi, että viikkoon mahduttaa ne viisi treeniä!! Kun sitä on vaikka pelkän määrätietoisuuden ja sitoutumisen voimalla tehnyt pari viikkoa, kuukauden, niin siitä tulee se hampaiden pesun kaltainen rutiini, jota ilman ei voi olla. Ensimmäinen treeni tauon jälkeen oli mulla "Voi ei, ei jaksais..." fiiliksillä ennen kuin pääsi taas vauhtiin. Loppusyksyn olen mahduttanut viikkoon aina viisi treeniä + yhden voimajoogan lepopäivänä ja into on kova.

Tällä viikolla yksi "treeneistäni" oli uusien treenivideoiden kuvaaminen. Kuten asuvalinnoista voi huomata, kuvaan siis kerralla purkkiin useita treenejä ja sitten vähitellen editoin klipit ja teen postaukset ynnä muut. Teille on tulossa siis verta, hikeä ja kyyneliä!!! Tai ainakin hikeä ;) Alla vähän maistiaisia ja loppuun blooperi...


Me ei mitään helppoja punnerruksia harrasteta!

Hämähäkkipunnerrus

Tiedossa erilaisia potkuja!


Emmekä tietenkään voi olla ilman... ihanan vihattavia askelkyykkyjä! Tässä luistelijan askelkyykky.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti